Daňové prohlášení a podpis zaměstnance – podle informací MF je v případě elektronické formy prohlášení nutné, aby zaměstnavatel zajistil jednoznačnou identifikaci konkrétního zaměstnance. Např. se bude jednat o učiněné prohlášení elektronickým podpisem (zaručený, kvalifikovaný) nebo bude jednoznačná identifikace zaměstnance zajištěna elektronicky prostřednictvím interního informačního systému zaměstnavatele (tzn. bez zaručeného elektronického podpisu, např. i biometrický podpis atp.). Podání mohou být učiněna též prostřednictvím datové schránky pokud s ním zaměstnanec disponuje, nebo prostřednictvím e-mailové zprávy opatřené uznávaným elektronickým podpisem (dle NSS). Přiložené doklady k prokázání slev a nezdanitelných částí základu daně mohou být jen v elektronické podobě, ale i naskenované.
ELDP – velmi podrobně vysvětluje pan Tomáš Smutný zde: Evidenční listy důchodového pojištění a digitalizace – zejména poslední odstavec.